Jak przygotować skórę na wiosnę?

Spis treści

Koenzym Q10 promocja

Koenzym Q10 promocja

Jak przygotować skórę na wiosnę, która po miesiącach zimowych jest zazwyczaj przesuszona, odwodniona i podrażniona? Aby przez cały rok cieszyć się jej dobrą kondycją i pełnią blasku, niezbędna jest codzienna pielęgnacja. W okresie zimowym jej podstawą jest stosowanie natłuszczających, ochronnych kremów, jednak mimo tego warto przed nadejściem wiosny dodatkowo o nią zadbać. O czym należy pamiętać?

Jak przygotować skórę na wiosnę?

Jak przygotować skórę na wiosnę?

W większości przypadków skóra po zimie staje się szara, gruba oraz szorstka w dotyku. Dotyczy to zarówno cery, jak i całego ciała. Zwiększa się widoczność cellulitu, co jest szczególnie niechętnie obserwowane. Co jest tego przyczyną? Na pogorszenie kondycji skóry zimą wpływa wiele czynników, przede wszystkim:

  • brak systematyczności w codziennej pielęgnacji skóry, głównie przez brak konieczności jej odsłaniania – ubrania przykrywają ciało, zatem wiele osób rezygnuje z zabiegów pielęgnacyjnych;
  • dieta uboga w świeże owoce i warzywa, które tak chętnie spożywane są w sezonie wiosennym i letnim;
  • mniejsze nawodnienie organizmu – brak gorących dni sprawia, że wiele osób nie odczuwa pragnienia i tym samym wypija mniejszą ilość wody dziennie, w efekcie czego skóra nie jest dostatecznie nawodniona i nawilżona;
  • niskie temperatury i suche powietrze.

Czynników ryzyka jest jednak więcej. Dlatego przed nadejściem wiosny warto przygotować skórę na jej odsłonięcie.

Złuszczanie i oczyszczanie

Pozbycie się martwych komórek naskórka należy do głównych czynności pielęgnacyjnych skóry twarzy oraz ciała. Wykonując peeling, pozbywamy się martwej warstwy rogowej naskórka, która blokuje przedostawanie się składników aktywnych z kosmetyków do głębszych warstw skóry. Ponadto złuszczenie i dobre oczyszczenie skóry zapewnia jej gładkość oraz zdrowy promienny wygląd. Do dyspozycji pozostają peelingi mechaniczne (polecane na ciało) oraz peelingi enzymatyczne (polecane do twarzy ze względu na łagodniejsze działanie i brak ryzyka podrażnień mechanicznych). Przed wiosną bardzo dobrym pomysłem jest udanie się do kosmetologa, który wykona profesjonalny peeling twarzy, np. oksydermabrazję czy mikrodermabrazję. W warunkach domowych peelingi wykonuje się 1-2 razy w tygodniu.

Wiosenna pielęgnacja skóry musi obejmować również jej oczyszczanie, które powinno bazować na mleczkach kosmetycznych i żelach o działaniu łagodnym, nawilżającym. Bardzo dobrze sprawdzi się metoda OCM, polegająca na oczyszczaniu skóry olejami. Dodatkową korzyścią będzie regeneracja skóry i jej odżywienie dzięki bogatemu składowi wybranych olejków. Należy pamiętać, aby sięgać wyłącznie po naturalne olejki dobrane do rodzaju skóry, unikając tych komedogennych w przypadku skóry twarzy. Oczyszczanie skóry powinno odbywać się codziennie rano i wieczorem, zaś oczyszczanie OCM wykonuje się przeważnie 1-2 razy w tygodniu. Po zabiegu oczyszczania i złuszczania skóry należy również zastosować tonik w celu przywrócenia odpowiedniego poziomu pH.

Sklep Spirulina
Sklep Spirulina

Nawilżanie i odżywianie

Skóra po zimie potrzebuje zastrzyku witamin, minerałów i antyoksydantów. Składniki te doskonale odżywią, nawilżą oraz przyspieszą jej regenerację. W tym celu warto zastosować kremy, serum lub maseczki na bazie aloesu, alantoiny, panthenolu czy witaminy A, witaminy E lub witaminy C. W kosmetykach można szukać również wszelkich olejków, wyciągów ziołowych, wosku pszczelego, miodu, kwasu mlekowego, glicerolu, kolagenu, kwasu hialuronowego czy moczniku. Wiosną wzrasta ilość promieniowania słonecznego docierającego do powierzchni ziemi, dlatego kremu powinny być dodatkowo wzbogacone o filtry UV. Formuła kosmetyków na dzień powinna być lekka, ponieważ wiosna to czas lżejszej pielęgnacji. Wart sięgać po takie kremy, które nie pozostawiają na powierzchni skóry tłustej warstwy czy odczuwalnej powłoki, lecz po takie, które wchłaniają się szybko i w pełni.

Zobacz również: Rodzaje filtrów UV.

Intensywna regeneracja po zimie

Skóra po zimie wymaga regeneracji. W tym celu idealnie sprawdzą się maseczki na twarz i całe ciało 1-2 razy w tygodniu, najlepiej w ten dzień, w który wykonuje się peeling, ponieważ składniki aktywne maseczek będą wówczas znacznie lepiej wchłaniały się do skóry. Produkty tego typu wykazują wszechstronne właściwości, poczynając od nawilżenia, odżywienia, ukojenia, odświeżenia, dotleniania czy regeneracji. Na jaką jednak maskę warto się zdecydować? Przede wszystkim na taką, która bazuje na naturalnych składnikach. W związku z tym trafnym rozwiązaniem będzie maska z zawartością kwasu hialuronowego, kolagenu, aloesu, jedwabiu, odżywczych alg (np. Spiruliny) czy witaminy A, witaminy E lub witaminy C.

Zobacz również: Maseczka domowa na twarz.

Jak przygotowac skórę na wiosnę?

Sauna a kondycja skóry

Jeśli nie ma ku temu przeciwwskazań zdrowotnych, warto zainteresować się saunowaniem. Systematyczne i prawidłowe korzystanie z sauny wpływa pozytywnie na ogólne zdrowie i samopoczucie, ale również na kondycję skóry. Kąpiele w saunie 1-2 razy w tygodniu pozwalają skutecznie usunąć toksyny z organizmu i to w sposób całkowicie naturalny. Pocąc się, usuwane są szkodliwe substancje i nadmiar sebum, jak również odblokowywane są pory skóry, w efekcie czego spada nadmierne świecenie się skóry, która może zostać dogłębnie oczyszczona. Sauna jest naturalnym sposobem na uchronienie skóry przed gromadzeniem się w niej zanieczyszczeń i bakterii. Dodatkowo poprawia krążenie krwi, przez co skóra staje się lepiej dotleniona i odżywiona.

Zmiana diety i suplementacja

Z okazji nadchodzącej wiosny warto włączyć do codziennej diety większą ilość świeżych warzyw i owoców, jak również olejów roślinnych i ryb. Spożywając posiłki pełne witamin i minerałów, a jednocześnie rezygnując z używek typu papierosy lub nadmierna ilość kawy, jesteśmy w stanie wpłynąć w dużym stopniu na poprawę kondycji skóry twarzy oraz ciała. Wśród suplementów diety szczególnie polecane są: kwas hialuronowy, kolagen, witaminy z grupy B, cynk, Spirulina i Chlorella. Dodatkowo warto przyjmować kwasy tłuszczowe Omega 3, z niedoborami których zmaga się większość populacji Polski. Równie istotnym elementem jest picie przynajmniej 1,5 l wody dziennie, nie wliczając w to kawy i herbaty.



Polecane produkty:

Bibliografia

  1. Martini M., Kosmetologia i farmakologia skóry, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2006.
  2. Kołodziejczak A., Kosmetologia, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2019.
  3. Kołaczek A., Przegląd metod pielęgnacji skóry dojrzałej, Kosmetologia Estetyczna, 6/2015.
  4. Piejko L., Sauna i jej dobroczynny wpływ na skórę, Akademia Paznokcia, 2/2016.

Zapisz się do newslettera!

Kategorie wpisów

Najpopularniejsze w Zdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *