Spirulina

Spis treści

Koenzym Q10 promocja

Koenzym Q10

Spirulina to popularna mikroalga hodowana w wodach słodkich lub słonych. Charakteryzuje się typowym, intensywnym, niebiesko-zielonym zabarwieniem oraz bogatym składem chemicznym. To jeden z częściej wybieranych suplementów diety, ponieważ skład Spiruliny jest bardzo bogaty.

Spirulina

Co zawiera spirulina?

Skład tej algi jest niezwykle różnorodny i bogaty. Między innymi właśnie z tego względu uznana została za superfood, czyli wyjątkową żywność o szczególnie korzystnym oddziaływaniu na zdrowie konsumenta. W składzie tego suplementu znaleźć można:

Zawartość jodu zależy głównie od tego, w jakich warunkach hodowana była Spirulina. Jeśli w wodach morskich, zawartość jodu będzie wysoka. Jeśli zaś w wodach słodkowodnych, zawartość jodu będzie znikoma lub nie będzie jej wcale. Dzięki temu można dostosować rodzaj spiruliny do własnych potrzeb. Słodkowodna może być stosowana również przez osoby z problemami tarczycy, które nie powinny spożywać jodu.

Wiele wśród wymienionych wyżej składników wykazuje działanie antyoksydacyjne. Oznacza to, że suplementacja Spiruliny likwiduje nadmiar wolnych rodników tlenowych w organizmie i chroni przed rozwojem stresu oksydacyjnego, który jest przyczyną wielu chorób cywiliacyjnych.

Kolejnym składnikiem, na który warto zwrócić uwagę, jest żelazo. Wchodzi ono bowiem w kompleks z fikocyjaniną (barwnikiem Spiruliny) i dzięki temu jest znacznie bardziej przyswajalny. Między innymi dlatego Spirulina uznawana jest za dobry suplement przy anemii z niedoboru żelaza.

Jak działa Spirulina?

Spirulina wpływa korzystnie na wszystkie parametry zdrowia i urody. Przede wszystkim posiada różnorodny, bogaty skład, przez co uzupełnia wszelkie niedobory pokarmowe. Już sam ten fakt świadczy o tym, że jej działanie jest wszechstronne i pozytywne. Zawarte w niej minerały czy witaminy są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Suplementacja Spiruliny ma wpływ również na układ krwionośny. Wykazano bowiem, że:

Sklep Spirulina
Sklep Spirulina
  • zmniejsza zbyt wysokie ciśnienie tętnicze krwi;
  • wpływa na elastyczność naczyń krwionośnych;
  • normalizuje poziom cholesterolu we krwi;
  • zapobiega tworzeniu się blaszek miażdżycowych;
  • wpływa pozytywnie na akcję serca.

W związku z faktem, że Spirulina oddziałuje również na komórki tłuszczowe, zaleca się jej suplementację osobom otyłym i odchudzającym się. Suplementacja normalizuje masę ciała również ze względu na zawartość błonnika pokarmowego. Dzięki niemu wpływa na trawienie i reguluje apetyt, zapobiegając napadom głodu.

Spirulina na urodę

Spirulina wpływa pozytywnie również na wygląd zewnętrzny. Zarówno, jeśli jest przyjmowana doustnie, jak i gdy stosuje się ją zewnętrznie w postaci maseczki ze spiruliny. Efekty suplementacji widać już po kilku tygodniach. Chcąc dodatkowo wspierać urodę można kupić Spirulinę w proszku, gdyż ta forma algi idealnie sprawdzi się podczas przygotowywania domowych kosmetyków do skóry czy włosów.

Maseczka ze Spiruliny – przepis

Przykłady użycia Spiruliny w celach kosmetycznych są następujące:

  • kefir, Spirulina w proszku, nasiona chia – po połączeniu tych składników otrzymujemy naturalny peeling do skóry;
  • rozgnieciony banan, Spirulina w proszku, ulubiony olejek roślinny – po połączeniu tych składników otrzymujemy maskę do twarzy czy włosów.

Poniżej możemy zobaczyć przykład jak w prosty sposób przygotować maseczkę ze Spiruliny:

Sposób nakładania maseczki ze Spiruliny

Spirulina zalecana jest przede wszystkim posiadaczom włosów suchych i zniszczonych oraz suchej skóry. Alga ta wykazuje bowiem silne działanie nawilżające, między innymi poprzez dostarczenie do skóry cennych składników wpływających na jej kondycję.

Zastosowanie Spiruliny w postaci maseczki spowoduje już po pierwszym użyciu odczuwalną różnicę w napięciu skóry twarzy. Z kolei regularnie jej stosowanie przełoży się na gładką i odżywioną skórę.

Na poniższym filmie pokazujemy jak w prosty i szybki sposób nakłada się maskę algową na twarz:



Polecane produkty:

Bibliografia

  1. Gumiela E., Szulińska M., Bogdański P., Wpływ suplementacji spiruliny na wybrane parametry antropometryczne i biochemiczne, Forum Zaburzeń Metabolicznych, 4/2013.
  2. Gershwin M., Belay A., Spirulina in Human Nutrition and Health, CRC Press, London 2008.
  3. Saharan V., Jood S., Nutritional Composition od Spirulina Platensis powder and its acceptability in food products, International Journal of Advanced Research, 6/2017.

Zapisz się do newslettera!

Kategorie wpisów

Najpopularniejsze w Zdrowie

Zostań z nami

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.