Masaż piersi

Spis treści

Koenzym Q10 promocja

Koenzym Q10

Masaż piersi jest czynnością nie tylko poprawiającą świadomość kobiet na temat własnego ciała i wpływającą na estetyczny wygląd biustu, ale i związaną z aspektami zdrowotnymi. Istnieje wiele form masażu, do którego można wykorzystać preparaty kosmetyczne, akcesoria i dodatki. Wybór odpowiedniej formy zależy od własnych preferencji oraz efektów, które chcemy uzyskać.

Masaż piersi

Dlaczego warto masować piersi?

Masaż piersi posiada wiele zalet. Wykonywany regularnie sprawi, że piersi staną się jędrne i optycznie powiększone, a skóra elastyczna. Wszystko to za sprawą stymulacji układu krwionośnego i układu limfatycznego, których prawidłowa czynność zapewnia tkankom odpowiednie ukrwienie i odżywienie. Bodźce mechaniczne i termiczne dodatkowo stymulują produkcję kolagenu i elastyny oraz produkcję nowych komórek naskórka. Przyspiesza się przemiana materii, przez co szkodliwe substancje są sprawniej usuwane z tkanek, zaś te korzystne szybko do nich dochodzą.

Masaż piersi wpływa również korzystnie na sferę psychiczną kobiety. Nie tylko relaksuje, stymuluje produkcję endorfin oraz sprawia fizyczną przyjemność (zwłaszcza po stresującym dniu pełnym napięcia), ale też umożliwia zapoznanie się z ciałem. Wpływa więc na świadomość kobiet i poprawia ich własny obraz ciała. W efekcie wpływa na pozytywne samopoczucie.

Jedną z ważniejszych funkcji masażu piersi jest jednak kontrola własnego zdrowia. Mowa o masażu ręcznym, podczas którego można wyczuć ewentualne zmiany, guzki i inne niepokojące objawy, mogące wskazywać na początkowe etapy nowotworów piersi. Samobadanie piersi podczas masażu powinno być wykonywane regularnie przez każdą kobietę i dziewczynkę od momentu pierwszej miesiączki.

Jak wykonywać masaż piersi?

Istnieje wiele sposobów i technik masażu piersi, aby seria zabiegów była jednak jak najskuteczniejsza, przedstawimy nasze propozycje. Celem ujędrnienia, optycznego uniesienia piersi i odżywienia skóry, zaleca się:

Sklep Spirulina
Sklep Spirulina
  • zmiennocieplny prysznic – kieruj strumień wody ze słuchawki prysznica bezpośrednio na piersi. Najpierw wykorzystując ciepłą temperaturę przez 2 minuty, następnie schodząc do chłodnej przez 30 sekund. Wykonaj kilka takich zmian, kończąc masaż na zimnej wodzie;
  • masaż ręczny – masuj piersi ruchem okrężnym rozpoczynając od okolic brodawki sutkowej (pomijając jednak samą brodawkę), kierując się ku obwodowi. Następnie przejdź do ugniatania okolic biustu, ramion i dekoltu;
  • masaż kostkami lodu – umieść kostki w foliowym woreczku i delikatnie masuj nimi okolice piersi, pomijając brodawkę sutkową. Jeśli zimno jest nie do wytrzymania, możesz położyć między kostki lodu a skórę cienką szmatkę lub ręczniczek.

Dobrym pomysłem jest stosowanie powyższych propozycji masażu piersi zamiennie. Wykorzystanie ich w ten sposób będzie bardziej kompleksowe, dzięki czemu szybciej zauważymy efekty. Chcąc uzyskać ujędrniający efekt należy pamiętać, aby masaż zawsze zaczynać od centrum piersi kierując się ku obwodowi (nigdy odwrotnie).

Jeżeli jednak chcemy być pewne jak w prawidłowy sposób wykonać masaż piersi, warto udać się na wizytę do fizjoterapeutki. Przeprowadzi ona taki zabieg i pokaże przebieg automasażu tej okolicy ciała.

Kosmetyki ujędrniające

Decydując się na masaż ręczny można wykorzystać podczas tej czynności różnego rodzaju specjalistyczne kosmetyki. Należy jednak pamiętać, aby skład był w pełni naturalny, a jakość wybranych kosmetyków wysoka. Dobrze, aby zawierały one w swoim składzie związki aktywne wpływające na jędrność skóry, np. kolagen czy ekstrakt z kawy. Masaż można wykonać również na bazie olejków takich jak np. olej kokosowy czy olej z pomarańczy.

Dobrą opcją jest wykonanie domowych kosmetyków o działaniu ujędrniającym. Przykładem jest peeling z fusów kawy i jogurtu naturalnego lub odżywcza maseczka ze Spiruliny i miodu. Takie kosmetyki wykonane własnoręcznie od podstaw będą nie tylko w pełni naturalne, ale i o wysoce skoncentrowanym składzie.

Samobadanie piersi

Jak wspomniano wcześniej, inną formą masażu może być samobadanie piersi. Warto badać się w ten sposób raz na miesiąc, w stałej porze (o określonym dniu cyklu). Taki masaż rozpoczyna się od stania przed lustrem i obserwacji różnic między obydwiema piersiami. Dzięki dobrej znajomości własnego biustu można w przyszłości wykryć pojawiające się nieprawidłowości. Czynność badania w pierwszej kolejności obejmuje dotykanie i ściskanie brodawki sutkowej, aby sprawdzić, czy nie wydziela się z niej płyn. Następnie lewą rękę zakładamy za głowę i prawą ręką, ruchami okrężnymi, badamy pierś najpierw delikatnie ją masując, a następnie wchodząc nieco głębiej w tkanki. Ruchy masujące odbywają się we wszystkich kierunkach. Badanie powtarzamy dla drugiej piersi. Samobadanie piersi warto wykonać także pod prysznicem, gdy skóra jest mokra, a mydło stanowi dodatkowy poślizg dla naszych dłoni.

Podsumowanie

Masaż piersi poprawia ich ukrwienie i odżywienie, unosi je oraz ujędrnia. Konieczna jest jednak regularność w swoich działaniach. Nawet mimo regularności efekty nie będą aż tak spektakularne, jeśli nie włączymy codziennej aktywności fizycznej (dobrze sprawdzają się ćwiczenia siłowe górnych partii ciała) oraz zdrowej, zbilansowanej diety (bogatej w kolagen, koenzym Q10, witaminy i minerały). Z całą pewnością warto jednak wykonywać masaże piersi, których działanie jest nie tylko wizualne, ale i zdrowotne.



Polecane produkty:

Bibliografia

  1. Magiera L., Masaż w kosmetyce i odnowie biologicznej, Wydawnictwo BIOSTYL, Kraków 2012.
  2. Lewandowski G., Masaż u kobiet w okresie przygotowania do ciąży, w czasie ciąży i w połogu – sposoby wykonywania, wskazania i przeciwwskazania, Ginekologia po Dyplomie, 1/2012.
  3. Witt A., Bolman M., Therapeutic Breast Massage in Lactation for the Management of Engorgement, Plugged Ducts, and Mastitis, Journal of Human Lactacion, 1/2015.

Zapisz się do newslettera!

Kategorie wpisów

Najpopularniejsze w Zdrowie

Zostań z nami

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.