Najbardziej dochodowe zabiegi kosmetyczne to te, które łączą wysoką skuteczność, bezpieczeństwo oraz duże zainteresowanie wśród klientów. Dzięki nim zarówno początkujący, jak i doświadczony kosmetolog może rozwijać swoją działalność, zwiększać zyski i budować zaufanie do swojego gabinetu. Właściwie dobrane procedury pielęgnacyjne i estetyczne pozwalają nie tylko poprawić wygląd skóry, ale także pozytywnie wpłynąć na samopoczucie oraz pewność siebie klientów. Warto więc wiedzieć, które zabiegi cieszą się największym popytem i mogą realnie zwiększyć rentowność gabinetu kosmetycznego.
Najbardziej dochodowe zabiegi kosmetyczne
Współczesna kosmetologia oferuje wiele metod, które przynoszą szybkie, widoczne efekty i jednocześnie cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów. Do najbardziej dochodowych zabiegów kosmetycznych należą te, które łączą nowoczesną technologię, bezpieczeństwo i wysoką skuteczność potwierdzoną badaniami. Właśnie dlatego zabiegi takie jak laseroterapia, mezoterapia igłowa, HIFU czy makijaż permanentny stały się podstawą oferty wielu profesjonalnych gabinetów. Pozwalają one nie tylko osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty estetyczne, ale również budują długotrwałe relacje z klientami, którzy chętnie wracają na kolejne wizyty u kosmetologa.
Zabiegi laserowe
W ofercie salonów kosmetycznych znajduje się bardzo dużo zabiegów z zakresu laseroterapii. Prym wiedzie depilacja laserowa, polegająca na naświetlaniu wiązką lasera mieszków włosowych i cebulek włosowych, co niszczy je i sprawia, że włos nie jest w stanie odrosnąć w tym samym miejscu. W ten sposób można pozbyć się niechcianego owłosienia na całym ciele, choć najpopularniejsza jest wciąż depilacja laserowa wąsika, pach, okolic bikini oraz nóg. Korzystają z tego zarówno mężczyźni, jak i kobiety, co sprawia, że laseroterapia cieszy się stale rosnącą popularnością.
Pojedynczy zabieg depilacji laserowej na okolicę bikini kosztuje średnio 300 zł. Natomiast aby uzyskać trwały i maksymalnie widoczny efekt gładkiej skóry, należy wykonać kilka takich zabiegów (zazwyczaj seria 10-ciu), co ustalane jest już indywidualnie. Większe partie ciała kosztują odpowiednio więcej. Z pewnością jest to jeden z najbardziej dochodowych zabiegów kosmetycznych na współczesnym rynku.
Mezoterapia igłowa
Z mezoterapii igłowej korzysta coraz więcej osób, ponieważ jest to zabieg uniwersalny. Z jego pomocą można zminimalizować, a niekiedy nawet usunąć zmarszczki mimiczne, znacząco poprawić nawilżenie i odżywienie skóry, przyspieszyć jej regenerację, zredukować widoczność cellulitu i blizn, a nawet wpłynąć na porost włosów, jeśli jest wykonywana w obrębie skóry głowy. Pojedynczy zabieg kosztuje średnio od 500 nawet do 1200 zł w zależności od tego, jak duża partia ciała będzie opracowywana. Jako że profesjonalne urządzenie to koszt kilku lub kilkunastu tysięcy złotych, dość szybko zwróci się i będzie generować zyski.
Zabiegi HIFU
Zabiegi HIFU to nieinwazyjny lifting skóry, który wykorzystuje skoncentrowane ultradźwięki o wysokiej częstotliwości, aby pobudzić głębokie warstwy skóry do regeneracji i napięcia (bez skalpela, bez igieł i bez naruszenia naskórka). To propozycja dla tych klientów, którzy chcą bez większej ingerencji poprawić wygląd i kondycję skóry. Można podsumować, że jest to jeden z droższych zabiegów liftingujących bez użycia skalpela. Cena zabiegu to około 400-500 zł, a wykonuje się ich kilka w serii.
Makijaże permanentne
Do grona najbardziej opłacalnych zabiegów kosmetycznych trzeba zaliczyć także makijaż permanentny, ponieważ cena za pojedynczą usługę jest bardzo wysoka (nawet do 2000 zł za jeden obszar w zależności od doświadczenia i renomy kosmetologa), natomiast cena zużytych materiałów raczej niska. Dodatkowo klient może skusić się na dodatkowe dopigmentowanie, co jest ponownie płatne i wymaga kolejnych wizyt.
Najbardziej dochodowe zabiegi kosmetyczne – co trzeba wiedzieć?
Największy zysk osiąga się na zabiegach, które:
- są popularne i zapotrzebowanie na nie jest wysokie w danym sezonie lub zgodnie z aktualnie panującą modą;
- urządzenia i materiały do zabiegu są tanie, a sam koszt zabiegu uznaje się za wysoki, ponieważ wymagane jest np. doświadczenie lub wyjątkowa precyzja osoby wykonującej go;
- mają krótki czas trwania, ponieważ jednego dnia będziemy w stanie przyjąć większą liczbę klientów;
- można sprzedawać w serii lub wymagane jest ponowne wykonanie ich po pewnym czasie celem podtrzymania efektów.
Planując prowadzenie działalności kosmetycznej, należy jednak pamiętać, że dochodowość interesu to jedynie jeden z elementów dążenia do celu. Oferta powinna być dopasowana też do potrzeb klientów, nawet jeśli będą to mniej kosztowne zabiegi. Dzięki temu grono klientów będzie się poszerzać, a renoma placówki budować.
Polecane produkty:
![]() |
Kwas hialuronowy tabletki
Kwas hialuronowy znajduje się w skórze, dzięki czemu czyni ją gładką, elastyczną i bez zmarszczek. Z wiekiem jego ilość jednak maleje i należy dostarczać go do organizmu, aby uzupełnić powstające braki … Zobacz więcej... |
![]() |
Kolagen naturalny - skóra i stawy
Kolagen od bioalgi to naturalny, najwyższej jakości hydrolizat kolagenu. Jest to najważniejsze białko, które wpływa na jakość skóry. Jego odpowiednia ilość zapobiega powstawaniu zmarszczek, cellulitu, rozstępów, ... Zobacz więcej... |
Bibliografia
- Kołodziejczak A., Kosmetologa, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2019.