Problemy ze snem, skurcze, nerwowość? To objawy niedoboru magnezu

Spis treści

Koenzym Q10 promocja

Koenzym Q10

Magnez to jeden z pierwiastków, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Niestety objawy jego niedoboru bardzo łatwo pomylić z objawami poważnych schorzeń. Jak zatem rozpoznać niedobór magnezu i co wtedy robić? Dowiesz się po przeczytaniu tego artykułu.

Problemy ze snem, skurcze, nerwowość? To objawy niedoboru magnezu
fot:pixabay.com

Funkcje magnezu

Magnez jest pierwiastkiem, który bierze udział w funkcjonowaniu wielu procesów w organizmie. Ma chociażby znaczenie dla prawidłowej przemiany materii, trawienia tłuszczów, utrzymania prawidłowego poziomu cholesterolu. Ponadto wzmacnia on mięsień sercowy, wspiera odporność, przyspiesza gojenie się ran, działa przeciwzapalnie, poprawia koncentrację oraz zmniejsza dolegliwości związane z nadmiernym stresem. W związku z powyższym bardzo ważne jest, aby na co dzień zapewnić naszemu organizmowi właściwy poziom magnezu. Jeżeli zauważymy, że występuje u nas niedobór pierwiastka, warto wesprzeć się suplementami, takimi jak Asmag forte. Przed zakupem warto skorzystać z porównywarki cen leku, oferowanej przez niektóre apteki internetowej, np. Gdziepolek.pl.

Jak rozpoznać niedobór magnezu?

Znaczna część objawów niedoboru wskazanego pierwiastka może być niezauważalna czy łatwo zbagatelizowana. Są to bowiem symptomy dość pospolite, które w łatwy sposób można powiązać z codziennym zmęczeniem czy nadmiernym stresem. Najpopularniejsze z nich to:

Sklep Spirulina
Sklep Spirulina
  • problemy ze snem,
  • spadek odporności,
  • skurcze nóg,
  • bóle głowy,
  • drżenie powiek,
  • drżenie rąk,
  • brak energii,
  • nadmierna kruchość paznokci i włosów,
  • problemy ze stawami,
  • ogólne rozdrażnienie,
  • długotrwały brak energii,
  • osłabiona odporność.

Groźniejsze skutki niedoboru magnezu

Oczywiście nie każda tego typu dolegliwość świadczy o niedoborze magnezu. Jeżeli jednak pojawiałyby się one znacznie częściej niż normalnie, to warto udać się na badania krwi, by w porę rozpocząć suplementację. Długotrwały niedobór magnezu mógłby bowiem doprowadzić do znacznie dalej idących skutków, np. kołatania serca, nerwobóli, wzmożonej łamliwości kości, silnych migren, problemów z próchnicą, problemów z pamięci, agresji, bezsenności czy depresji.

Co zaburza przyswajanie magnezu?

Najprostszym sposobem na uzupełnienie niedoboru magnezu jest zastosowanie odpowiedniej suplementacji. Warto także wyeliminować te nawyki, które mogą obniżać przyswajalność magnezu. Po pierwsze, warto zredukować ilość spożywanej kawy, herbaty oraz alkoholu, gdyż napoje te wypłukują magnez z organizmu. Podobnie niekorzystny wpływ na przyswajalność pierwiastka ma antybiotykoterapia, antykoncepcja hormonalna oraz przyjmowanie leków moczopędnych.

Odpowiednia dieta

Ważne jest wprowadzenie drobnych modyfikacji w codziennej diecie. Zaleca się, aby wprowadzić do nich produkty, które są bogate w magnez. Zaliczają się do nich warzywa liściaste (szpinak, sałata, jarmuż, natka pietruszki), nasiona roślin strączkowych (fasola, groch, soczewica, bób, soja), banany, kukurydza, kiełki zbóż, otręby, kakao, czekolada, a także orzechy oraz nasiona. Warto również zmienić chleb na razowy, a bułki na grahamki.

Artykuł sponsorowany

Zapisz się do newslettera!

Kategorie wpisów

Najpopularniejsze w Zdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.