Ujędrnianie biustu

Spis treści

Koenzym Q10 promocja

Koenzym Q10

Ujędrnianie biustu jest często pomijane przez kobiety, jednak każda pragnie mieć jędrne, uniesione i kształtne piersi. Do pewnego wieku taki wygląd będzie się utrzymywał samoistnie, co wiąże się z elastycznością skóry i odpowiednim jej składem. Wraz z wiekiem skóra traci jędrność, zmniejsza się naturalna produkcja kolagenu, a my możemy zauważyć pogorszenie jej kondycji. Przestrzeganie poniższych wskazówek sprawi, że skóra piersi będzie długo elastyczna i piękna.

Ujędrnianie biustu

Ujędrnianie biustu

Wyróżnia się 3 główne, najskuteczniejsze metody wpływające na wysoką jędrność biustu:

  • prawidłowa dieta;
  • sport;
  • pielęgnacja.

Zwracanie uwagi na wszystkie 3 składowe gwarantuje jak najdłuższe zachowanie dobrze wyglądających piersi.

Prawidłowa dieta

To co jemy bezpośrednio wpływa na kondycję naszej skóry. Warto więc przede wszystkim sięgać po produkty, których składniki wspierają jej zdrowy i ładny wygląd. Są to przede wszystkim: NNKT (oleje roślinne, orzechy, ryby morskie, jaja), białka (zarówno roślinne, jak i zwierzęce), witaminy (szczególnie witamina A, witamina D i witaminy z grupy B) oraz minerały (cynk, miedź). Warto także sięgnąć po naturalne suplementy diety, których regularne spożycie bezpośrednio przekłada się na elastyczność skóry, czyli kolagen i kwas hialuronowy.

Najważniejszym czynnikiem związanym z codzienną dietą jest jednak odpowiednie nawodnienie organizmu. Woda stanowi przeważającą część ludzkiego ustroju, warunkuje prawidłowy przebieg wielu reakcji chemicznych oraz wpływa na właściwy skład krwi (zaś wraz z krwią do skóry dostarczane są cenne składniki odżywcze). To właśnie woda, którą pijemy na co dzień sprawia, że skóra jest nawilżona, miękka i elastyczna. Pijmy więc przynajmniej 1,5 l czystej wody dziennie.

Sklep Spirulina
Sklep Spirulina

Sport

Regularna aktywność fizyczna wspomaga proces ujędrniania piersi. Stymuluje bowiem skórę do pracy, a mięśnie znajdujące się pod nią, zwiększając swoją objętość, delikatnie ją napinają. Ma to znaczenie także w przypadku piersi, chociaż właściwa ich część zbudowana jest z tkanki tłuszczowej. Piersi mają swój początek jednak w okolicach mięśni klatki piersiowej, które po uaktywnieniu estetycznie unoszą biust i wpływają na jego jędrność.

Aktywność fizyczna wpływająca na kondycję skóry piersi to przede wszystkim treningi siłowe górnych partii ciała. Dobrze sprawdzają się także wszelkie aktywności wysoce dynamiczne i angażujące całe ciało – taniec, zumba, pływanie. Kobiety z dużym biustem powinny unikać ćwiczeń skupiających się na podskokach, np. na trampolinach.

Pielęgnacja

Aby skóra na piersiach była jędrna należy odpowiednio o nią zadbać w sposób bezpośredni. Dobrze sprawdzą się kosmetyki stworzone właśnie w tym celu, bogate w kompleksy witamin, kolagen, elastynę czy kwas hialuronowy. Stosowanie takich kremów czy balsamów nie tylko oddziałuje pozytywnie na biust poprzez swój skład, ale i poprawia mikrokrążenie w skórze poprzez częste powtarzanie ruchów masujących i oklepujących. Takie automasaże również są bardzo lubiane przez skórę piersi.

Zanim wydamy majątek na drogie kosmetyki do ujędrniania skóry warto spróbować domowych sposobów. Peeling można wykonać z jogurtu czy miodu, do którego dodajemy płatki owsiane, nasiona chia lub kawę (w zależności od tego, co mamy w domu), natomiast maskę do skóry poleca się przyrządzić ze sproszkowanej Spiruliny, kilku kropel olejku roślinnego i gęstego kefiru.

Pozostałe sposoby na ujędrnianie biustu

Aby biust był długo jędrny i spełniał nasze oczekiwania, należy:

  • unikać palenia papierosów i nadużywania alkoholu – używki wpływają negatywnie na stan skóry;
  • pod prysznicem kierować strumień wody na piersi, można przy tym zmieniać temperaturę wody;
  • nosić wygodny, odpowiednio dobrany biustonosz, który dobrze podtrzymuje piersi.

Dodatkowo zaleca się sprawdzenie ogólnego stanu zdrowia. Wiele chorób wpływa negatywnie na kondycję skóry (nie tylko sam ich przebieg, ale także konieczność stosowania niektórych leków). Szybkie rozpoznanie ewentualnej choroby sprawi, że dbanie o wygląd i własne zdrowie będzie efektywniejsze. Warto wykonać podstawowe badania moczu i krwi oraz wybrać się do ginekologa na badanie piersi.



Polecane produkty:

Bibliografia

  1. Przylipiak A., Podstawy Medycyny Estetycznej, Białystok 2014.
  2. Stavros T., Ultrasonografia piersi, Wydawnictwo Medipage, Warszawa 2007.
  3. Lewandowska A., Woźniak A., Leczenie żywieniowe u chorych na nowotwory piersi, Hematologia, 3/2017.

Zapisz się do newslettera!

Kategorie wpisów

Najpopularniejsze w Zdrowie

Zostań z nami

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.