Jak się wzmocnić po chorobie

Spis treści

Koenzym Q10 promocja

Koenzym Q10

Każda infekcja niesie ze sobą osłabienie organizmu. Mogą pojawić się niedobory witamin i minerałów, co wpływa na ogólne pogorszenie samopoczucia. Zaczyna brakować sił, zarówno fizycznych, jak i psychicznych, co przekłada się na frustrację i zniechęcenie. Nie dopuszczaj do takiego stanu, ale zatroszcz się szczególnie o swój organizm. Na efekt najpewniej nie będziesz długo czekać.

Jak się wzmocnić po chorobie

Regeneracja to podstawa!

Zacznij od solidnej regeneracji organizmu. Najlepszym lekarstwem jest sen, który pomoże Ci szybko wrócić do zdrowia. Staraj się spać 7-8 godzin na dobę, a wtedy odczujesz znaczną poprawę i przypływ energii. Natomiast w ciągu dnia nie przemęczaj się, ogranicz aktywność ruchową na rzecz relaksu z książką czy przed telewizorem. Chroniczne zmęczenie również obniża odporność, dlatego sen jest bardzo ważny, nie tylko podczas i po chorobie. Pamiętaj o utrzymaniu w pokoju, w którym spisz optymalnych warunków termicznych. Nie może być ani za zimno, ani za ciepło. Najlepsza temperatura to 19-22 stopnie Celsjusza.

Jeśli pojawiają się u Ciebie problemy ze snem wywołane np., stresem, wypróbuj dobre herbatki ziołowe uspakajające. Możesz nabyć też inne suplementy diety, które wyciszą organizm.

Zaczynaj dzień z energią o optymizmem!

Śniadanie powinno zapewnić 30% zapotrzebowania na kalorie w ciągu dnia. Nie może zabraknąć w pierwszym, najwyższym posiłku lekkostrawnych i lekko przyswajanych węglowodanów. Konieczne są te takie węglowodany, które trawią się dłużej, aby została zapewniana energia na wiele godzin. Co wiec powinno znaleźć się na talerzu? Na pewno pełnoziarniste produkty np. chleb ziarnisty, płatki osiane lub jęczmienne. Domowe zdrowe musli to też bardzo dobry pomysł na pożywne śniadanie. Wystarczy, że dodasz garść ulubionych bakalii, np. orzechów i suszonych owoców. Na ich bazie warto też przyrządzić pyszny koktajl.

Sklep Spirulina
Sklep Spirulina

Oprócz węglowodanów w posiłku powinno znaleźć się pełnowartościowe białko. Mleko, sery, jajka, kefir czy maślanka oraz chude wędliny to idealny zestaw śniadaniowy. Niezbędne są również ryby, które są bogate w cenne dla organizmu kwasy Omega-3. Nie zapominaj o dodaniu produktów zawierających tłuszcze potrzebne do prawidłowej pracy organizmu. Oczywiście muszą mieć niską zawartość tłuszczów trans. Warto sięgać np. po nasiona i orzechy, które są bezcennym źródłem wielo- i jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Jeśli chodzi o napój, to postaw na lekkie herbatki, np. ziołowe lub soki świeżo wyciskane.

Jeśli mimo dobrej, dobrze zbilansowanej diety odczuwasz zmęczenie, poszukaj sposobu, aby wzmocnić organizm. Odwiedź sklep z suplementami, idź na długi spacer, znajdź czas na słodki relaks np. z książką czy z ulubioną muzyką na uszach.

Witamina C – wzmacnia odporność i dodaje skórze blasku

Witamina C to świetny przeciwutleniacz, który eliminuje wolne rodniki, poprawia kondycję skóry i reguluje proces pochłaniania drobnoustrojów przez leukocyty. Największa ilość witaminy C występuje w cytrusach, dzikiej róży, porzeczce, papryce, brukselce i jarmużu. Najlepiej jeść dużo świeżych warzyw i owoców, ale nie zawsze jest to możliwe. Wtedy warto odwiedzić dobry sklep z suplementami diety. Możesz wybrać np. aromatyczne herbatki ziołowe czy owoce w formie proszku do rozpuszczania.

Regeneracja po chorobie może trochę potrwać. Dlatego lepiej zatroszcz się o swój organizm przez cały rok, aby nabrał odpowiedniej odporności. Zawsze lepiej zapobiegać i nie dopuszczać do infekcji, a jeśli już dojdzie do przeziębienia, to przechodzić je łagodniej.

Artykuł sponsorowany

Zapisz się do newslettera!

Kategorie wpisów

Najpopularniejsze w Zdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *